Pagina's

vrijdag 6 oktober 2017



Beste lezer, welkom op mijn nieuwe blog !

Na tien jaar chateausanspretention vond mijn huisarts het beter om een nieuw thema te zoeken πŸ˜€, en na twee jaar zoeken (frisdrank ? te eenvoudig en teveel suiker) (water ? te saai) (food ? te zwaar) deed ik een deurtje open, en dat deurtje leidde tot de wondere wereld van thee. Daar ben ik nu een jaartje mee bezig en binnenkort start mijn opleiding als theesommelier, en als er al één verrassing naar voren kwam uit dit beetje thee-leven dan is dat de volgende: de wereld van thee is even complex als die van wijn en barst op dezelfde manier van verhalen en geschiedenis. En ik was ook als wijndrinker al een drinker van verhalen...tien jaar lang een wekelijkse blogpost is daar getuige van.

Waarom een blog ? Eerst en vooral is het één van de beste manieren om te leren: als historicus schrijf je geen onzin, en al wat in de blog komt is de vrucht van een ervaring maar ook van research. U leert misschien/hopelijk iets bij, maar ik zeker en vast, al bij het schrijven ervan. Ten tweede houd ik van schrijven, en schrijven moet je onderhouden, net als lopen bijvoorbeeld. Een wekelijkse blog dwingt je om te oefenen en te blijven oefenen. Ten derde is bloggen een beetje als zout en peper in de soep: het maakt het leven wat pittiger. In elke stad is een thee-ervaring te vinden, achter elke thee zit een verhaal. Die verhalen kunnen sprookjesachtig zijn, thee komt per slot van rekening uit het Oosten, maar vaak ook gewoonweg gezellig, en is niet alles wat gelegenheid geeft om nieuwe mensen te ontmoeten interessant ?

Deze blog gaat dan ook over thee in al zijn verschijningsvormen, van de dampende mok Yorkshire Gold met veel suiker en melk tot de meest verfijnde First Flush.

Ik kijk er nu al naar uit. Ik hoop van U hetzelfde. Welkom in mijn wondere thee-wereld.

4 opmerkingen:

  1. Ik ga dit met veel plezier volgen ... als wijn en theedrinker. Schrijf ze!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey,

    Ik heb je blog net leren kennen via de facebookpagina van MIST teas (die heerlijke theetjes naar BelgiΓ« brengen inderdaad!). Altijd leuk om medetheeliefhebbers te ontdekken in ons kleine Belgenlandje.
    Ik ben ook net een blog gestart om mijn theereis te documenteren. Als je zin hebt om eens een kijkje te nemen, of als je nog goede raad hebt als ervaren blogger...laat maar weten:)!
    Mijn blog is www.theereis.com

    BeantwoordenVerwijderen